100+ dagen in de US & NYC! - Reisverslag uit Star Lake, Verenigde Staten van Caya Koster - WaarBenJij.nu 100+ dagen in de US & NYC! - Reisverslag uit Star Lake, Verenigde Staten van Caya Koster - WaarBenJij.nu

100+ dagen in de US & NYC!

Blijf op de hoogte en volg Caya

21 December 2015 | Verenigde Staten, Star Lake

100+ dagen in de US & NYC!

Op dit moment is het maandagavond en zit ik op bed met mijn laptop op schoot. De afgelopen weken waren heel druk, maar nu is het gelukkig ietsje rustiger. Aankomende donderdag vertrek ik naar NYC voor twee dagen, ik heb er heel veel zin in en als ik terug ben zal ik erover schrijven in deze blogpost. Maar ik wou vandaag alvast een beginnetje maken. :)

Allereerst kan ik met trots vertellen dat op 20 & 21 november we de Senior Play hebben opgevoerd. Ik heb in vorige blogposts wel eens genoemd dat ik elke avond senior play practice had van 7 tot 9. Dat is nu dus over, aan de ene kant jammer maar ook wel een opluchting. We hebben het toneelstuk opgevoerd op vrijdag en zaterdag. Dit was een hele leuke ervaring. Heel veel familie leden van hier kwamen kijken, wat echt super lief was. Van de meeste heb ik zelfs een roos gekregen en ook van sommige klasgenootjes. Ik speelde een therapist en een flower girl. Het ging gelukkig heel goed, alleen bij de eerste avond viel mijn microfoon af bij mijn therapist rol. Maarja, kan gebeuren. Hoewel ik zeer vermoeid was in de laatste twee weken van play practice en het soms heel frustrerend was, heb ik absoluut geen spijt dat ik mee heb gedaan. Ik heb klasgenoten beter leren kennen en het was gewoon een hele leuke ervaring.

Ook ben ik ontzettend blij hoe goed ik bevriend ben geworden met Lea. Het weekend na haar verjaardag heb ik doorgebracht bij haar samen met Chiara (Zwitserse uitwisselingsstudent uit ander dorp). Er kwamen andere klasgenoten over de vloer en dat was heel gezellig. Verder ben ik de afgelopen tijd daar wel vaker over de vloer geweest en altijd leuk gehad.

Het cheerleading seizoen is inmiddels ook al een tijdje bezig. Ik vind het erg leuk om te doen en we hebben een leuke cheer groep. Ik weet niet meer welke zaterdag maar er was een zaterdag waarop we naar school moesten van 9 tot 1 om onze cheer routine te leren. Nu werken we daar elke dag aan na school van 3 tot 5. Ik ben de backspot dus ik gooi het meisje die de lucht in gaat in de stunts omhoog aan de achterkant en vang haar weer op met de andere twee basissen. Binnenkort hebben we een pep relly in school, dus ben benieuwd hoe dat loopt.

Een andere zaterdag gaf mijn gastmoeder een pampered chef party. Dit had ik nog nooit mee gemaakt. Pampered chef is een heel goed merk voor allerlei dingetjes voor in de keuken. Er kwam dus een vrouw allemaal keukenapparatuur en handigheidjes uitleggen en laten zien. Die de gasten dan vervolgens kunnen bestellen. Vervolgens verzamelden alle gasten zich in de keuken om eten te maken met dat keukengerij. Daarna gingen ze 9 soorten wijn proeven en gaven een cijfer voor elke wijn. Degene die de beste wijn had meegenomen wint dan een prijsje. Ik zat er gezellig bij en toe te kijken met mijn Amerikaanse nichtje en er waren ook twee kleine kinderen over de vloer waarmee we hebben gespeeld.
Inmiddels heb ik twee keer in een Diner gegeten. Ik vond dit toch wel zo typisch Amerikaans. Een diner is een restaurantje met meestal goed en goedkoop eten. Het ziet er heel schattig Amerikaans uit vanbinnen. Helemaal leuk.

Nu ik dit typ, is het dinsdagavond twee weken later. Oeps. Dus dit wordt een heerlijk lange blogpost.

Ik wou jullie nog vertellen hoe thanksgiving was. Op thanksgiving dag gingen we met de familie naar ons kamp in het bos om gezamenlijk te eten in de middag. Ik heb de standaard kalkoen, aardappelpuree etc. gehad. Dit was erg gezellig. Hierna gingen we naar de zus van mijn gastmoeder die toch wel een eindje verderop woont. Maarja, hier worden voor ons grote afstanden als klein beschouwd haha. Bij mijn gastmoeder haar zus hebben we nog een toetje gegeten, kaart spelletjes gedaan en het gezellig gehad.

En dan nu, New York City! Het was echt heel leuk. Ik werd donderdag ochtend om 5 uur opgehaald door mijn local coördinator. In Watertown stapten we op de bus met ongeveer 50 uitwisselingsstudenten. Ik kende natuurlijk de uitwisselingsstudenten van mijn school, die nu erg goede vrienden van mij zijn, en ik kende nog twee andere uitwisselingsstudenten van Tupper Lake. Rond 1 uur ’s middags kwamen we aan in NYC. We kregen vrije tijd, met een groep meisjes gingen we winkelen op time square. Daarna gingen we ‘on top of the rock’, dit is een erg hoog gebouw waar je heel mooi uitzicht hebt. Hierna gingen we al weer avondeten bij een BBQ restaurant. En daarna: naar Matilda the muscial! Op broadway. Dit was zo leuk! (Heel eerlijk luister ik op dit moment de muziek van de musical haha). Hierna gingen we naar een hotel in New Jersey waar we met zijn zessen op een kamer sliepen. Dit was erg gezellig. Vrijdagochtend vertrokken we al weer vroeg naar NYC. We gingen met de ‘ferry’. Dit is een boot die langs ‘statue of liberty’ vaart en je hebt een heel mooi uitzicht. Daarna liepen we naar het 9/11 memorial. Een familielid van mijn gastmoeder is overleden in één van de twintowers op 9/11. Voor haar heb ik de naam van dit familielid opgezocht in de rand van de fontein. Omdat mijn local coördinator dat familielid ook kende, kon ze me er veel over vertellen. Ik kreeg hierdoor zelfs de mogelijkheid om het kerkje waar iedereen heen ging op 9/11 om nieuws te horen, te bezoeken. Dit vond ik heel indrukwekkend…
We haalden de groep weer in, die verder was gelopen. We kregen nu vrije tijd in chinatown/little Italy. Met een groepje gingen we eten in little Italy en daarna winkelen. Toen werden we weer opgepikt door de bus om avond te eten bij een heel cool restaurant. Rond 7 uur stapten we weer in de bus om naar huis te gaan. Ik was om half 3 ’s ochtends thuis op zaterdag.

Na NYC had ik een heel leuk weekend, zaterdag om 10 uur ’s ochtends maakte mijn gastzusje me al weer wakker. We gingen met zijn tweeën naar mijn oom, tante en nichtje om vervolgens met hen naar een heel groot winkelcentrum in Syracuse te gaan. Trouwens, Natalee heeft nu haar rijbewijs dus vandaar. :) Dit was een erg gezellige dag. In de avond gingen we met de auto door een route van kerstlichtjes. Kerst is hier echt iets groots haha. Ik kan niet helemaal uitleggen wat ik bedoel met een route van kerstlichtjes maar ik probeer foto’s toe te voegen zodat jullie een idee krijgen! We sliepen die nacht bij mijn oom en tante. Zondagochtend vertrokken we alweer naar huis om daarna naar een familie etentje te gaan. Dit was ook erg gezellig maar hierna was ik wel erg moe haha.

Dit was het weer, voor nu.

Liefs,

Caya

PS: deze site had een foutje, dus vandaar dat dit nu is upgeload op 21 december..
PPS: Shout-out naar mijn lieve vriendinnen die mij een sinterklaas pakketje hebben gestuurd, zo lief!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caya

Het schooljaar 2015/2016 zal ik doorbrengen op Clifton Fine High School. Ik verblijf bij een gastgezin: familie Folsom. Op deze blog zal ik proberen mijn jaar als exchange student te beschrijven. :)

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 9570

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 26 Juni 2016

Exchange USA

Landen bezocht: