De afgelopen 3 maanden + Puerto Rico! - Reisverslag uit Star Lake, Verenigde Staten van Caya Koster - WaarBenJij.nu De afgelopen 3 maanden + Puerto Rico! - Reisverslag uit Star Lake, Verenigde Staten van Caya Koster - WaarBenJij.nu

De afgelopen 3 maanden + Puerto Rico!

Door: Caya

Blijf op de hoogte en volg Caya

04 April 2016 | Verenigde Staten, Star Lake

En voor je het weet is het al weer drie maanden later voor een nieuwe blogpost, oeps. Ik heb het over het algemeen best druk gehad en was het een beetje vergeten. Maar dat gaan we nu maar weer allemaal inhalen. Ik heb veel leuke dingen gedaan de afgelopen tijd, dus heb genoeg om te vertellen!

Zoals sommigen van jullie wel weten is het cheer seizoen nu over. Ik heb er echt intens van genoten en vind het ook erg jammer dat het afgelopen is. In mijn laatste blogpost had ik het over mijn eerste cheer competitie, voor mijn gevoel is dat al zo lang geleden. De cheer competities waren zo leuk! Er hangt een hele leuke sfeer. Mijn team heeft het hele seizoen hard gewerkt en ik ben ook heel trots als ik zie hoe erg we verbeterd zijn als ik het filmpje van onze eerste cheer competitie kijk, en filmpjes van de laatste. Op één van de competities zijn we dan ook derde geworden, wat voor ons wel een hele goede prestatie was en een heel bijzonder moment die ik niet snel zal vergeten. Ik had ook nooit verwacht dat ik cheerleaden zo leuk zou vinden haha.

Inmiddels is het softbal seizoen begonnen. We hebben een leuk team en vrijdag hadden we onze eerste wedstrijd. Het was een ‘scrimmage’ dus een oefenwedstrijd tegen een andere school. We hebben gewonnen met 5-3! Ik heb zin in de rest van het seizoen. Komende vrijdag is onze eerste officiële wedstrijd.

Een paar weken geleden ben ik met Lea, Jenna en haar moeder naar een ezel basketbalwedstrijd gegaan. Dit was op een andere high school in de buurt. De seniors speelden basketbal tegen elkaar, maar dan wel zittend op ezels. Het was heel grappig om te kijken, aangezien de meeste ezels liever geen persoon op hun rug wouden. Ik vraag me dan ook af wie dit soort dingen hier verzint haha.

In de week van 19 tot 26 maart was de trip naar Puerto Rico! Dit was in de spring break vakantie. Met een groep van 30 kinderen van onze school stapten we zaterdagavond in de schoolbus op weg naar het vliegveld in NYC. Vanaf daar vlogen we naar Puerto Rico. We hebben daar de week doorgebracht in drie verschillende hotels in verschillende plaatjes op Puerto Rico. Puerto Rico is Amerikaans territorium, maar het is geen staat van de US en ze mogen dus ook niet stemmen. Ze hebben hun eigen regering. De eerste drie dagen/twee nachten waren we in de hoofdplaats, San Juan. Het was echt prachtig daar. Daarna zijn we voor 1 nacht in het plaatsje Ponce verbleven. En vervolgens nog twee nachten in La Parguera. We hebben heel veel leuke activiteiten gedaan zoals: snorkelen, dierentuin bezocht, gezwommen in Bajo Bay (een baai in de zee dat oplicht als je erin zwemt), grotten bezocht, naar de zee geweest, een hike door het regenwoud waar je aan het einde kon zwemmen in een waterval, kasteel bezocht en tours door de verschillende plaatsjes! De omgeving is echt prachtig. Ik zou er wel kunnen wonen haha. Ik ben ook heel blij dat ik de mogelijkheid had om mee te gaan op deze trip. Ook dit zal ik niet snel vergeten.

Nu nog maar drie maanden te gaan en dan al weer naar huis.. Er komen nog leuke dingen aan zoals de Senior trip eind april naar NYC en Washington DC, mijn verjaardag, vele softbal trainingen en wedstrijden. En dan uiteindelijk komt mijn lieve moeder langs de laatste week dat ik hier ben. Maar dat duurt nog eventjes. :)

Ik laat hopelijk dit keer iets sneller weer iets van me horen.
Liefs!

PS: Voor de mensen die het zich afvragen en het nog niet wisten, op 29 juni kom ik weer aan in Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caya

Het schooljaar 2015/2016 zal ik doorbrengen op Clifton Fine High School. Ik verblijf bij een gastgezin: familie Folsom. Op deze blog zal ik proberen mijn jaar als exchange student te beschrijven. :)

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 9570

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 26 Juni 2016

Exchange USA

Landen bezocht: