Pep rally, kerst en mijn eerste cheer competitie! - Reisverslag uit Star Lake, Verenigde Staten van Caya Koster - WaarBenJij.nu Pep rally, kerst en mijn eerste cheer competitie! - Reisverslag uit Star Lake, Verenigde Staten van Caya Koster - WaarBenJij.nu

Pep rally, kerst en mijn eerste cheer competitie!

Blijf op de hoogte en volg Caya

11 Januari 2016 | Verenigde Staten, Star Lake

De pep rally. Op dinsdag, de laatste schooldag voor de vakantie begon, hadden we een pep rally. Een pep rally houdt in dat de school zich verzameld in de gymzaal om vervolgens lekker ‘peppy’ te gaan doen. Ze begonnen met het aankondigen van de leerlingen die in de sport teams van het begin van het schooljaar zaten. Die leerlingen kwamen één voor één naar voren om dan een hartelijk applaus te ontvangen. Hierna lieten de sporten die nu bezig zijn zien wat zij in petto hadden. Het JV (junior varsity) basketbal team liet een paar basketbal oefeningen zien. Hierna gebeurde hetzelfde met het Varsity team. Hierna moest ik in mijn korte cheerleading outfit een ‘hello’cheer doen. Om ons voor te stellen aan de rest van de school. We deden een paar pasjes en vervolgens moest ik de ‘beat’ introduceren omdat ik de oudste van ons team ben. Op die ‘beat’ werden onze namen één voor eén genoemd door de rest van het team. Als je me op facebook hebt kun je waarschijnlijk wel een filmpje vinden. Hierna lieten we het cheer gedeelte voor onze competitie zien. Toen deed het JV team (ik zit in het varsity team) hetzelfde. Hierna haalden de cheerleader andere leerlingen uit het publiek om met zijn allen de ‘whip whip nae nae’ te dansen. Vervolgens werden er mensen geselecteerd om spelletjes te spelen. Ik was ook geselecteerd dus moest als een kruiwagen de gymzaal op en neer. Dit liep niet zo fantastisch hahaha. Ik had in het begin ook geen idee wat ze bedoelden, totdat ik het onze tegenstander zag doen. Ik heb mezelf heerlijk voor schut gezet, maar het was wel leuk haha. Na de pep rally verzamelden de cheerleaders zich in het lokaal van onze coach om elkaar cadeautjes te geven. We hadden namelijk lootjes getrokken voor kerst. Dit was gezellig. We kregen toen ook onze trui en t-shirt die we hadden besteld. Ze zijn zo lekker amerikaans, met ‘Clifton fine eagles’ voorop en ‘My heart beats in 8 counts’ op de achterkant. Hierna kon je naar verschillende lokalen gaan om leuke dingen te doen. In de gymzaal kon je bijvoorbeeld basketballen, in de kantine kon je ijs halen, in mijn wiskunde lokaal kon je op de wii spelen etc. De pep rally begon trouwens om 1 uur ’s middags tot iets over 2. Daarna kon je dus zelf kiezen wat je ging doen. En om 3 uur was iedereen vrij.

Nu was de vakantie begonnen! Op kerstavond gingen we naar familie om daar op snacks te knabbelen en het gezellig te hebben. Op kerstochtend stond om 6 uur ’s ochtends mijn gastzusje in mijn deuropening: “Cayaaaaa!” met een enorme grijns. Kerst ochtend, de tijd hier om pakjes te openen. We verzamelden ons met zijn vieren in de woonkamer. Voor mij en mijn gastzusjes was het tijd om onze stocking uit te pakken. Dit is een kerst sok met je naam erop waar de kerstman allemaal kleine cadeautjes in doet. Beetje het zelfde idee als schoentje zetten. Ik heb heel veel leuke dingen gekregen. Toen ik klaar was met de sok, zei ik dus ook ‘ik ben klaar’. Waar ik het antwoord op kreeg ‘nee hoor, die papieren tas naast je is ook nog voor in je stocking, het paste niet.’ Ik had dus nog een hele tas vol met andere cadeautjes, die niet meer in mijn stocking paste maar daar wel in hoorde. In je stocking krijg je dingen zoals kauwgom, lipbalsem, oordopjes, body sprays, body wash etc. Toen ik dan ook klaar was met die zak had ik al het gevoel dat dit genoeg cadeautjes voor mij waren haha. Maar nee hoor, nu nog de grote cadeaus die onder de boom lagen. Ik heb heel veel leuke dingen gekregen! Ik vond het ook heel leuk om te zien wat mijn gastouders en gastzusje vonden van de cadeaus die ik voor ze had gekocht. Gelukkig waren ze er heel blij mee. Hierna gingen we heerlijk ontbijten en klaarmaken. Om 8 uur (’s ochtends) stonden we bij de ouders van mijn gastvader op de stoep. Hier waren alle andere kleinkinderen en familie leden. Ik liep de woonkamer in en die was echt GEVULD met cadeautjes. Er waren natuurlijk ook wel veel mensen. Daar hebben we met zijn allen cadeautjes uit zitten pakken. Ik heb echt enorm veel gekregen van iedereen, wat echt super super super lief was! Oh, even ter verduidelijking. Mijn opa en oma hier zijn dus echt dol op kerst, ze gaan helemaal los. Ze kopen echt enorm veel cadeautjes per kleinkind en kind. Ik had ook nooit verwacht om zo veel te krijgen. Ze beschouwden me echt als hen kleinkind deze kerst, hier ben ik heel dankbaar voor. Toen de cadeautjes uitgepakt waren gingen we met een gevulde auto naar huis. We hebben de auto uit- en weer ingeladen. Om vervolgens om 11 (nog steeds ’s ochtends) naar mijn gastmoeder haar zus te gaan. Eenmaal daar aangekomen hebben we weer cadeautjes uit zitten pakken. Het was heel gezellig. Ik ben nog wezen basketballen op de weg voor het huis met mijn gastvader, gastzusje en nichtje. En om heel eerlijk te zijn, had ik nooit verwacht om een groene kerst hier mee te maken. Iedereen was daar ook zeer verbaasd over. Het was zelfs best warm buiten haha. Ik heb ook echt grappige cadeautjes gekregen, zoals een armbandje met een fiets bedeltje omdat ze weten dat ik mijn fiets mis haha. Dit was een erg gezellige dag met iedereen!

Op oudejaarsdag zijn we met de uitwisselingsstudenten van mijn school en de gastouders gaan bowlen. Dit was erg leuk. We hebben daar ook gezellig geluncht. In de avond ging ik naar Lea toe waar nog meer mensen over de vloer waren. We hadden een ‘feest’. Het was wel geinig. Omdat we natuurlijk geen alcohol mogen drinken speelden we bijvoorbeeld bierpong maar dan met frisdrank. Iedereen had eten, drinken en spelletjes mee genomen. Helaas moesten een paar mensen al vertrekken voor 00:00. Om twaalf uur hebben we op TV gekeken naar hoe de bal viel in New York City. Dit zie je veel in films, dus misschien weten jullie wel waar ik het over heb. Omdat mensen hier nieuw jaar niet zo spectaculair vieren, was er ook geen vuurwerk zoals in NL. We besloten om iets bijzonders te doen, dus zijn we heel random naar het meer gegaan en hebben we een kaarsje aangestoken. Tja, je moet wat haha. Ik sliep bij Lea en de volgende ochtend hebben we Nederlandse pannenkoeken gebakken. Dit viel gelukkig goed in de smaak.

Afgelopen week heb ik een best zware week gehad. Ik had zware cheer trainingen elke dag, dat komt omdat we zaterdag een competitie hadden. Dit was zeer pittig aangezien we er nog helemaal niet klaar voor waren, daarom was deze week wel zwaar. We hebben onze routine versimpeld toen we hoorden dat andere teams er ook niet klaar voor waren en dat ook deden. Op vrijdag hadden we dan eindelijk alles voor elkaar en konden we de routine geheel op muziek oefenen. Dit ging niet zo lekker, dus ik was super zenuwachtig voor zaterdag. Na training op vrijdag ben ik met Lea en haar gastgezin naar een meisjes basketbalwedstrijd gegaan van een universiteit hier. En man, wat waren zij goed! Hierna snel naar Lea’s huis en daar geslapen. Want zaterdag was het dan zover, competitie! We zijn om 6 uur opgestaan om ons klaar te maken en onze make-up te doen. Om half 8 waren we op school om de make-up van de rest van het team te doen en de routine nogmaals te oefenen. Godzijdank ging dit heel goed op de muziek! Ik kreeg er weer vertrouwen in. Toen gingen we in de bus naar de school waar de competitie gehouden werd. We kregen daar een lokaal aangewezen waar we onze spullen konden laten en ons om konden kleden. We gingen snel naar beneden omdat je 10 minuten tijd krijgt om op de wedstrijd mat je routine te oefenen. Hier na konden we naar de kleine zaal om het nogmaals te oefenen en te verbeteren voor tien minuten. Om 12 uur begon de competitie. Mijn gastmoeder, gastzusje, tante, oom & nichtje kwamen ook kijken. Alle cheerleaders zaten in hun teams rond de wedstrijdmat. Toen werd er opeens muziek gespeeld en iedereen ging de mat op om voor de leuk samen te dansen. Dit zijn van die Amerikaanse dansjes die iedereen kent, maar ik niet. Gelukkig was het niet heel moeilijk en kon ik iedereen na doen haha. Toen de competitie begon moesten we lang wachten tot we aan de beurt waren. Er waren 3 secties. Wij zaten in de derde sectie en moesten tegen drie andere teams. Wij zitten in de sectie voor jongens en meisjes omdat we een jongen in ons team hebben. Het was onze beurt.. Helaas ging het heel slecht. Sommige stunts gingen niet omhoog en we waren heel slapjes. Maarja, volgende keer beter. We zijn dan ook vierde geworden, maar dan wel maar met 1 punt verschil van de nummer 3. Dus de dertigste gaan we voor de derde plek haha. Voor de rest was het wel heel leuk om mee te maken, een hele nieuwe ervaring! Alle cheerleader waren heel sportief en moedigden de andere cheerleader aan en maakte een praatje. Je had hierna ook nog kleine competities voor wie de beste sprongen hadden, de beste acrobaten, en wie het langste een stunt omhoog konden houden. Hier deden we niet aan mee, maar misschien volgende keer. Je had ook leuke cheers voor aan de zijlijn die iedereen samen deed om een team aan te moedigen. Ik heb zin in onze volgende competitie, omdat ik nu weet wat er allemaal gaat gebeuren en hopelijk iets minder zenuwachtig ben. En we kunnen onszelf alleen maar verbeteren! :)

Hier nog wat leuke weetjes:

- Vrijdag hadden we in school een ‘Lockdown’. Dit is een oefening voor wat er zou gebeuren als er mensen het gebouw in zouden dringen met geweren om mensen neer te schieten. Op het moment dat dit gebeurde (het werd omgeroepen) liep ik natuurlijk in mijn eentje op de gang, gelukkig zag mijn cheer coach mij en kon ik me in haar lokaal verstoppen. Dit was iets wat ik nog nooit mee gemaakt had.

- Ik ben een aantal weken geleden naar een circus geweest in onze school, en ben met een groepje op de foto gegaan met een slang. Ik heb dus een slang vastgehouden en dit was wel even spannend.

- Door het doen van dit uitwisselingsjaar merk ik dat ik veel waardering heb gekregen voor dingen. Soms voor dingen hier, maar soms ook heel erg voor dingen thuis. Dingen waar je normaal niet zoveel aandacht aan zou besteden, omdat het voor jou normaal was.

- Mensen die denken dat ik nu vloeiend Amerikaans Engels preek; nee niet echt. Mijn Engels is wel verbeterd maar ik heb nog steeds wel een lekker Nederlands accent hoor haha. En mensen houden er ook van om je er mee te plagen. :)

- Afgelopen week is het hier overdag -25 graden Celsius geweest, brrr.

Smokjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caya

Het schooljaar 2015/2016 zal ik doorbrengen op Clifton Fine High School. Ik verblijf bij een gastgezin: familie Folsom. Op deze blog zal ik proberen mijn jaar als exchange student te beschrijven. :)

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 9569

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 26 Juni 2016

Exchange USA

Landen bezocht: